Hoe kan ik dit voorwerpt het beste printen?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
3Dwim
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 feb 2018, 16:00
Locatie: In het midden van NL
Contacteer:

Re: Hoe kan ik dit voorwerpt het beste printen?

Bericht door 3Dwim » 28 sep 2019, 19:25

Ik heb met bewondering naar sommige print gekken. En dan met name hoe de printer iets print.
Want een 3D printer slecht kan zijn horizontale vlakken. Dat kan ook de overgang zijn van twee gat diameters.
Ik pas dan ook veel thingiverse ontwwerpen aan om dat soort zaken er uit te halen. Een kleine boog of afgevlakte zijde gaat some vele malen beter dan strak en recht.

De uitdaging met dit ontwerp zit hem met name in die rechthoekige verdieping.
Als je dat het verloop in diameter aanpst van de gaten dan zou ik de linker variant kiezen.

Maar : hoe goed ken je je eigen printer ?
Ik print de laatste tijd perfect met een Weistek WT150 ooit verkocht door Conrad en 2e hands gekocht.
Ik kan niet instellen, slicer is uit dos tijdperk maar het ding print perfect.
Groet,
Wim

Pro Deo 3D fanaat
Anet A6 - student
SketchUp Pro - expert
Weistek WT150
Kossel mini

awal16
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 17:39
Contacteer:

Re: Hoe kan ik dit voorwerpt het beste printen?

Bericht door awal16 » 01 okt 2019, 18:31

Bobby schreef:
21 sep 2019, 18:46
Als het 1 voorwerp is dan neem ik aan dat de schaal van de bovenkant en onderkantafbeelding niet klopt en de 4 gaten op de hoeken en de 4 kleine gaten in het midden, helemaal doorlopen.
Ik zou dan het model splitsen zoals onder, printen en daarna lijmen waarbij de gaten als geleiders gebruikt kunnen worden op te zorgen dat de twee delen precies goed uitgelijnd gelijmd worden.
Afbeelding
Geniaal idee, dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik heb het gelijk aangepast, morgen printen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast