Welke droogkast/-box o.i.d.?

Vragen over het gebruik van de printer, toepassingen etc.
vincent1971
Contacteer:

Re: Welke droogkast/-box o.i.d.?

Bericht door vincent1971 » 19 jul 2019, 12:01

phtvs schreef:
18 jul 2019, 12:32
Ik gebruik dikke plastic zakken (action) waarin ik een handje van die silicagel droogzakjes (aliexpress)gooi. Dan 2 sluitklemmen (xenos/action) erop en donker en droog wegzetten. Eigenlijk nog nooit problemen gehad met vocht en zelfs nog nooit hoeven drogen. Ik heb een aantal rollen nu ruim een jaar opgeslagen op deze manier en geen enkel probleem met vocht.

Afbeelding
Kijk eens op thinginverse. Hebben ze zeer goede zakafsluiters

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 19 jul 2019, 12:20

Dank je, die ken ik inderdaad ook. Dat was ook niet het grootste probleem. Bij Ikea hebben ze ze ook van 11 cm. Ik heb nu die zip plastic zakken van Ikea en die zijn redelijk goed dicht. Alleen zijn die ook niet heel erg dik. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze lek raken door beschadiging. Op zich ook niet zo'n probleem want ze kosten weinig.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8
* Anycubic Kossel Lineair Plus

vincent1971
Contacteer:

Bericht door vincent1971 » 19 jul 2019, 13:15

Rob52 schreef:
19 jul 2019, 12:20
Dank je, die ken ik inderdaad ook. Dat was ook niet het grootste probleem. Bij Ikea hebben ze ze ook van 11 cm. Ik heb nu die zip plastic zakken van Ikea en die zijn redelijk goed dicht. Alleen zijn die ook niet heel erg dik. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze lek raken door beschadiging. Op zich ook niet zo'n probleem want ze kosten weinig.
Gebruik zelf die zakken waar je kunststof afval in doet. Die oranje doorzochte zakken. Doe er een zakafsluiter op die ik geprint heb in ABS. Pla gaat ook maar knapt na verloop van tijd af.
Laatst gewijzigd door vincent1971 op 19 jul 2019, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 19 jul 2019, 15:40

AVA?
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 06 aug 2019, 12:41

Alle rollen zijn inmiddels in de oven geweest. Maar omdat ik toch nog een voedseldroger voor een leuk prijsje tegenkwam heb ik die toch maar besteld om daar dan de aanpassing voor te printen om toch niet de oven in de keuken te hoeven bezetten als het weer nodig is een rol filament te drogen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 10 aug 2019, 20:32

Diverse pogingen gedaan om de adapters te printen. Eerst in ABS, maar dat gaat echt niet lukken zonder omkasting met zo'n formaat print. Toen in Petg, maar dat ging ook faliekant mis. Op de een of ander manier wil hij de male side van de adapter niet goed printen en krijg ik ook een veel te grove print met stringing. Allerhande instellingen in Cura aangepast, maar hij blijft het niet goed printen. Uiteindelijk maar met Repetier Host gesliced en nu print hij prima in Petg. Eerste print is nu halverwege en is helemaal gaaf. Cura is in sommige gevallen niet zaligmakend en dan weet Repetier het (bij mij in ieder geval) vaak toch tot een goed eindresultaat te brengen.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Caved
Contacteer:

Bericht door Caved » 11 aug 2019, 01:09

Ik lees het niet op dit forum maar PETG kan zeker onder bepaalde omstandigheden ook
kromtrekken net als ABS heb het zelfs bij PLA gezien. Ik merk dan dat dat vaak gebeurd bij te snel
afkoelen. Ben zelf spaarzaam met werkstuk koeling en petg, is meestal ook niet nodig
alleen bij erg kleine prints. Met PLA moet je koelen altijd is mijn ervaring maar ook daar heb ik de koeler
meestal maar op 30 of 40%. Maar dit is dan alles mijn ervaring en werkwijze.

@Rob52 Bij PETG steekt de temperatuur nogal psies. Ff te hoog en het lekt en stringt alle kanten op.
Ik gebruik PETG van Devildesign en print dat op "maar" 235 C met het bed op 65 / 70. Dan vind ik het
goed te doen maar als ik zou zeggen dat PETG nou net zo makkelijk te printen is als PLA dan zou ik liegen.
Dat is niet zo...

My 2cp
mvg
Caved
Mvg
Caved

:idea: "Thinking outside the box" :idea:

Thingiverse
http://www.thingiverse.com/caved12/designs

CGTrader
https://www.cgtrader.com/caved

Printers:
FLSun Cube (Crealified)
Ender 3 (Oud werk beesje)

Design Software:
DS Mechanical

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 11 aug 2019, 09:04

Ik heb inderdaad ook met PLA en wat meer met PetG wrapping gehad. Maar in dit geval heb ik niets veranderd in de temperaturen, ik heb alleen een andere slicer gebruikt. En dat geeft dus een wereld van verschil het resultaat met dezelfde temperaturen en printsnelheid.
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

hardy
Contacteer:

Bericht door hardy » 11 aug 2019, 09:55

Rob52 schreef:
11 aug 2019, 09:04
Ik heb inderdaad ook met PLA en wat meer met PetG wrapping gehad. Maar in dit geval heb ik niets veranderd in de temperaturen, ik heb alleen een andere slicer gebruikt. En dat geeft dus een wereld van verschil het resultaat met dezelfde temperaturen en printsnelheid.
Wat zou er in de slicer anders kunnen zijn dat dit probleem (hechting build plate) zou moeten veroorzaken? Dat zou ik dan toch wel eens willen weten, gewoon de beide G-codes met de eerste regels eens naast elkaar vergelijken, want daar zou dan verschil moeten zijn, ik kan mij haast niet voorstellen daar daar iets anders is.
Hechting is altijd een combinatie van temp. en nozzle hoogte, mist de ondergrond altijd hetzelfde en schoon is, ongeacht welke slicer.
diverse slicers kunnen uiteraard wel verschillende print kwaliteiten afleveren, maar de eerste regels zijn gewoon overal hetzelfde.
Ok, volgorde van printen (infill, binnenkant/buitenkant snelheid), kan natuurlijk wel weer een andere krimp geven, maar dat ligt dan weer aan je eigen instellingen, en niet aan de slicer.

Hardy
zelfbouw eigen ontwerp ULTI(F)AKER
zelfbouw eigen ontwerp CUBE-3D

Rob52
Contacteer:

Bericht door Rob52 » 11 aug 2019, 10:12

Ik weet ook niet waar het verschil in zit, maar feit is dat met Cura de "kraal" aan de adapter niet goed wordt geprint en dat er stringing ontstaat met een ruw oppervlak. Bij Repetier print hij de "kraal" wel goed en heb ik geen last van stringing en is het oppervlak nagenoeg glad. Op de eerste foto is het bovenste stukje van de kraal al afgebroken maar dat was niet meer dan een streepje zonder enge vorm. De eerste print is dan ook afgebroken omdat dit niet veel goeds beloofde. Laagdikte is trouwens 0,3 mm want het gaat er niet om dat het super glad is en het scheelt printtijd.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten, Rob.

* Gemodificeerde Anet A8

Plaats reactie