Pagina 2 van 3

Re: Strak printen

Geplaatst: 29 apr 2018, 14:11
door kaphaak
Probeer de temperatuur op 215 te zetten, vaak een goede temperatuur voor PLA.
Heb je dit alleen met deze print.

Groet Ronald.

Re: Strak printen

Geplaatst: 29 apr 2018, 15:03
door 3Dwim
Ik zou in de tekening het aantal segmenten van de cirkels aanpassen > groter maken.

In SU Pro staat dat standaard op 24, ik zet dat default op 48 en voor grotere nauwkeurigheid op 96.

Re: Strak printen

Geplaatst: 29 apr 2018, 15:41
door vincent1971
Kan je dat bestand van dat wieltje hier niet even zetten? Kan zijn dat er een fout zit op de een of andere manier in dat bestand. Wil het nog wel even inladen in Rhino en Fusion 360.

Re: Strak printen

Geplaatst: 29 apr 2018, 17:09
door wim62
Kees schreef:
29 apr 2018, 13:21
A4tje schuif strak onder de nozzle door resultaat blijft het zelfde.
hier een plaatje waar de print temperatuur word weerge geven

Afbeelding
Bij materiaal , diameter staat bij jou 1.74 mm moet volgens mij 1.75 mm zijn .
Alle kleine beetjes helpen .

gr Wim

Re: Strak printen

Geplaatst: 29 apr 2018, 17:22
door 3drob
Hallo Kees/allemaal,

Probeer eens een andere nieuwe nozzle?
Want als het niet aan de instellingen licht…..

VrGr Rob.

Re: Strak printen

Geplaatst: 30 apr 2018, 17:15
door hardy
Ziet er meer uit als dat de timing-belts (riemen) veel strakker gespannen moeten worden, ik ken dit beeld van een kennis die het niet strakker durfde te zetten en ook zo'n slecht print resultaat had.

Hardy

Re: Strak printen

Geplaatst: 30 apr 2018, 17:25
door 3Dwim
Ik neem aan dat je alle mechanische issues al bekeken hebt ?
Zoals losse aandrijfriemen, poellies etc ?

Re: Strak printen

Geplaatst: 30 apr 2018, 19:54
door Kees
de riem van het hotbed staat naar mijn mening idd wat slap maar ik durfde het niet strakker te zetten.ik ga het toch even proberen bedankt allemaal voor het mee denken
grt Kees

Re: Strak printen

Geplaatst: 30 apr 2018, 20:02
door 3Dwim
Kees schreef:
30 apr 2018, 19:54
de riem van het hotbed staat naar mijn mening idd wat slap maar ik durfde het niet strakker te zetten.ik ga het toch even proberen bedankt allemaal voor het mee denken
grt Kees
Heb je het frame wel vast zitten op een grondplaat ? Want anders verbuig het frame sneller dan je denkt.

Re: Strak printen

Geplaatst: 01 mei 2018, 10:50
door Kees
Ja het Frame zit goed vast. bedankt
Hardy kwam met de oplossing.snaar iets strakker gezet print is voor mij nu acceptabel
bedankt :)